Dunaj

13.06.2017

Naj-medzi-národnejšia rieka na svete. Máme o nej zaujímavú legendu a ešte zaujímavejšiu históriu a fakty.


"Páčilo by sa mi plaviť sa loďou po Dunaji. Zistila som, že tento slovenský veľtok poznal už Gaius Julius Ceasar (1.stor.n.l).

Jej názov vraj vznikol podľa boha Danubia a existuje aj staršie grécke pomenovanie: Ister - čiže rieka života.

📩 Čítala som, že v uhorských písomnostiach sa táto rieka uvádzala ako Danubius. My Slovania sme však vytvorili názov Dunaj. Zaujalo ma, že pri prechode slovanskych názvov do maďarčiny odpadla hláska "j" a tak vznikli napr. názvy riek Miava (Myjava) či Duna (Dunaj).

📜 O prameni Dunaja sa mi páči legenda. V nej istý rímsky vojvodca poslal svojich vojakov hľadať prameň veľkej rieky. Tí išli proti jej prúdu, až došli k tmavému lesu, do ktorého sa bálo vojsť aj domáce obyvateľstvo. Vojaci vraj povedali svojmu pánovi, že tá rieka pramení tam pri lese, na mieste, kde neskôr vzniklo mesto Donaueschingen.

Dnes už vieme, že skutočný prameň rieky Dunaj je v Čiernom lese a ústi v Čiernom mori.

Medzitým však - z jeho 2850 km - preteká krásnych, vodnatých, rybnatých a loďnatých 172 kilometrov cez Slovensko.

Plavili  ste sa už po Dunaji niekedy vy?
Viete , kde je Dunaj najvodnatejší ?"

Máte chuť spoznávať Slovensko s nami?

© 2016 agentúra EDKA / Organizované s radosťou, všetky práva na zážitky sú vaše.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky